Yosemite en San Francisco - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Belinda Hoen - WaarBenJij.nu Yosemite en San Francisco - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Belinda Hoen - WaarBenJij.nu

Yosemite en San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Belinda

21 Juli 2015 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Gisteren zijn we doorgereden naar Yosemite Park. Een heel groot park waar je uren doorheen rijdt en iedere keer weer iets anders ziet. Wanneer we het park binnenrijden komen we een groot meer tegen waarin ze willen zwemmen. Het is lekker weer met zon, maar het water is ijskoud. Toch trotseren ze het koude water. Nou ik niet hoor, brr. In de auto kleden ze zich weer om en we rijden verder. Er wordt overal gewaarschuwd voor beren en voor de bergleeuw. We stoppen bij een wandelpunt en daar staan containers waar je je voedsel in moet doen. Ook alles uit de auto halen, want de beren breken ook je auto open. We lopen een stuk het pad af, maar er is verder niemand en ik ben doodsbang dat we een beer tegenkomen. Terg dus naar de auto. Als we bij het visitors center komen is het inmiddels erg bewolkt. We lopen naar de waterval en het wordt steeds donkerder. Het is nog een aardig eindje lopen. We zien een hert die rustig blijft staan. Die is dus al gewend aan alle toeristen. De waterval is mooi en als we teruglopen begint het ontzettend te onweren. De auto staat nog een eindje weg wanneer de bui losbarst. Drijfnat komen we bij de auto aan. Het was de bedoeling dat we bij mariposa grove nog de mammoetbomen zouden bekijken, maar die is 24 maanden dicht wegens onderhoud. Door harde regen is het niet meer mogelijk om ze op een andere plaats te bekijken. Helaas! Dan maar naar het hotel dat we hebben geboekt in Buck Meadows. Een half uur vanaf het park. De navigatie kent deze plaats niet dus er ontstaat veel verwarring over waar we nou heen moeten. De weg van de heenweg rijden we terug, maar door de twijfel rijden we toch weer terug en later blijkt dat toch de goede weg dus rijden we weer terug. Dit gehannes wordt beloond, want opeens zie ik een beer vanuit de auto. Peet keert de auto en het is inderdaad zo. Vanuit de auto filmen we hem. De foto's mislukken helaas. Vanaf deze veilige plaats is het wel leuk om een beer te zien. Uiteindelijk komen we doodmoe aan in ons hotel en gelukkig is er naast een restaurant zodat we snel kunnen eten en gaan slapen. Vanochtend vertrokken naar SAN Fransisco. Hier blijven we 3 nachten. We zitten op de 23e verdieping in ons hotel. Het is een lange wandeling van het hotel naar Fishermans Wharf. Via Chinatown komen we daar en het is heel gezellig op pier 39. We zien daar ook de zeeleeuwen liggen. Terug gaan we met de historische tram. Wat een steile straten. Esmee, Davian en Peter hangen aan de buitenkant net als in de films. Morgen gaan we verder met bekijken van de stad.