Death Valley - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Belinda Hoen - WaarBenJij.nu Death Valley - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Belinda Hoen - WaarBenJij.nu

Death Valley

Blijf op de hoogte en volg Belinda

18 Juli 2015 | Verenigde Staten, Lone Pine

Vandaag verlaten we het snikhete Las Vegas. Het was er ook gisteren op The Strip weer zo warm. We gaan net op tijd weg want het wordt vandaag noodweer in Vegas zeggen ze. We gaan nog even langs de Walmart om boodschappen in te slaan. In Death Valley kan het 50 graden worden. Als we stoppen om te tanken staat er een hele harde warme wind. Op een gegeven moment gaat er ergens een alarm af en dat blijkt mijn telefoon te zijn met een waarschuwing voor zandstormen en advies om hier niet te reizen. Maar goed we zijn er al en rijden door de zandstorm. We stoppen nog even en kunnen haast niet blijven staan zo hard is de wind. Het is nu een stuk kouder geworden. Onderweg zien we ezels die de weg oversteken en ook stoppen we omdat er een coyote langs de weg staat. Er stoppen een heleboel auto's maar hij blijft gewoon staan. Het landschap is heel wisselend met mooie bergen, zand en cactussen. Aan het eind van Death Valley rijdt je een heel stuk door de bergen met scherpe bochten. Hier wordt het groener. We kunnen ons niet voorstellen dat er straks een stadje komt, maar uiteindelijk komen we aan in Lone Pine. Dit is een indianenstadje. Er zijn hier vroeger films opgenomen. Het stormt nog steeds dus we kunnen niet echt iets gaan ondernemen. We zoeken een restaurantje en hebben hier heel lekker gegeten. Als we naar buiten gaan hebben we het gewoon koud. Wat een verschil met gisteren toen konden we amper adem halen van de hitte. Morgen rijden we verder naar Mammoth Lakes vlakbij Yosemite Park. Tot nu toe hebben we allemaal goede hotels gehad. De een iets luxer dan de ander, maar allemaal schoon en allemaal hun charme. We gaan yahtzee spelen en kaarten en dan lekker slapen.

• 19 Juli 2015 - 07:53

Melissa:

Wat een verschil tussen alle verschillende plaatsen!!!

• 19 Juli 2015 - 17:36

Monique :

Echt leuk om te lezen al je verhalen!

• 19 Juli 2015 - 18:48

Belinda Van T Hoen:

Het is inderdaad overal weer anders. De mensen zijn allemaal erg aardig hier. We rijden veel maar als we aankomen hebben we de rest van de dag nog om bij het zwembad te liggen of iets te bekijken. De volgende dag gaan we dan pas doen wat gepland was. Heel relaxed!