Edmonton - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Belinda Hoen - WaarBenJij.nu Edmonton - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Belinda Hoen - WaarBenJij.nu

Edmonton

Blijf op de hoogte en volg Belinda

20 September 2019 | Nederland, Schiedam

Het Hilton hotel zit hier in Edmonton niet echt op een goede plek. Maar het is heerlijk weer en gelukkig hebben ze hier in het hotel op de tweede verdieping een terras. Ik ga daar lekker zitten lezen met een drankje en later wat te eten. Er is een conferentie van verloskundigen en een van de deelneemsters komt even naar buiten en begint een praatje. Ze is zelf ook zwanger en vraagt of ik uit Nederland kom. Ze herkent mijn accent. Haar ouders zijn Nederlanders en zijn naar Canada geëmigreerd. Zijzelf is hier geboren. Haar familie komt uit Scheveningen, Den Haag en Wassenaar. De serveerster begint later ook een praatje en zo gaat de dag snel voorbij. 's Avonds lopen Peet en ik naar Edmonton City Centre maar dat stelt niet zoveel voor. Vandaag is het bewolkt en blijf ik op de kamer lezen. Fijn dat Peet vanaf vanmiddag vrij is en dat we morgen de Rocky Mountains in gaan. Hoewel ik nog steeds bang een beer tegen te komen. Vanochtend zei de man van het ontbijt dat de beren nu veel eten ivm de winter. Moet hij juist zeggen. Aan mij heeft de beer toch een lekker maaltje. Maar we moeten wel even berenspray zien te kopen want dan voel ik me misschien iets veiliger. Ik heb al geleerd dat je wel moet opletten hoe de wind staat als je eventueel gaat sprayen. Zou echt iets voor mij zijn haha om onszelf knock-out te sprayen. Peet is vandaag vroeg terug en we gaan de West Edmonton Mall bekijken. De grootste Mall van Noord-Amerika. En groot is het zeker. We lopen door het attractiepark, zien de ijsbaan, het zwemparadijs met hele hoge glijbanen. En dat allemaal in het winkelcentrum. En wat een hoop winkels. We eten bij de foodcourt waar allemaal verschillende restaurantjes zitten. Net als in Hawaï. Voor iedereen wat wils. Wij kiezen een Aziatische maaltijd en smaakt heel goed. Nog 1 nachtje slapen en dan gaat onze vakantie echt beginnen. We beginnen in Jasper. Heb er nu al zin in. Op de beren na dan.

• 21 September 2019 - 19:24

Henny:

Opletten Belin er zijn weer veel beren op de weg ha ha