Fort Saskatchewan en Edmonton - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Belinda Hoen - WaarBenJij.nu Fort Saskatchewan en Edmonton - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Belinda Hoen - WaarBenJij.nu

Fort Saskatchewan en Edmonton

Blijf op de hoogte en volg Belinda

18 September 2019 | Nederland, Schiedam

We zijn van Galgary naar Fort Saskatchewan gereden. Ongeveer 3 uur rijden. 1 lange weg rechtdoor. Het is net als in Nederland vlak en heel veel landbouw alleen veel uitgestrekter. Het hotel waar we komen ligt in een soort ‘Spaanse Polder’. McDonalds, subway en heel veel andere fastfood ketens zitten er en ook de Walmart. Leuk shoppen voor mij morgen humhum. We verkennen de buurt met de auto want die heb je wel nodig om ergens te kunnen komen en aangezien ik die morgen niet heb ben ik benieuwd of ik morgen nog iets anders zal zien dan de hotelkamer. We komen bij het stadje met de huizen van vroeger en het fort waar de gevangenen vroeger heen gingen. Terug in het hotel vragen we bij de receptie of ze tips heeft waar we kunnen eten aangezien dit Hilton hotel geen restaurant heeft. Nog nooit meegemaakt. We eten bij een steakrestaurant en is best lekker. Peet vertrekt de volgende ochtend al vroeg naar het werk. Als ik ga ontbijten in de zaal dat dus geen restaurant is komt de medewerkster van het ontbijt naar me toe en begroet me of ik haar al jaren ken. Ze omhelst me zowat. Als ik iets nodig heb moet ik maar op de deur kloppen zegt ze want ze gaat haar keuken opruimen en laat me zien wat voor rotzooi het is. Ze had het zo druk vanochtend. Ik ben de enige nu in het ‘restaurant’. Ze brengt me een papieren zak en zegt dat ik wat lekkers mee kan nemen. Zoveel keus is er niet maar toch lief bedoelt. Elke keer ligt ze in een deuk en zegt I am your mother of the restaurant en ik zeg Thank you Mom en ze ligt weer in een deuk. Zo iemand maakt je dag gelijk goed! De ochtend blijf ik in de kamer en daarna loop ik naar de Walmart om daar wat voor de lunch te halen. Ze kijken maar raar dat ik daar loop en als ze met die grote pick up trucks voorbij rijden moet ik gelijk aan van die horror films denken. Schijterd! Ben blij als ik weer veilig op mijn kamer ben. Peet boekt een extra nacht in de grote stad Edmonton omdat hij het vervelend vindt dat er hier niks te doen is voor mij. Als hij terug is van werk rijden we daarheen. Het hotel is een stuk luxer maar als ik uit het raam kijk zie ik alleen maar zwervers. We lopen naar het centrum en zien alleen maar zwervers en rare figuren dus Peet is nu ongerust geworden omdat ik daar morgen moet lopen. Geen verbetering dus. Nog even doorbijten en dan gaat zaterdag de vakantie beginnen en gaan we veel moois zien.

• 19 September 2019 - 09:00

Henny:

Schijterd ha ha, nou durft Peet niet meer naar zijn werk,morgen weer op een andere plek misschien beter groetjes Pa