Ground Zero en vrijheidsbeeld - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Belinda Hoen - WaarBenJij.nu Ground Zero en vrijheidsbeeld - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Belinda Hoen - WaarBenJij.nu

Ground Zero en vrijheidsbeeld

Blijf op de hoogte en volg Belinda

30 Juli 2015 | Verenigde Staten, New York

We zijn met de metro naar de plek gegaan waar ooit de Twin Towers stonden. Van de gaten die overbleven hebben ze een mooi monument gemaakt met watervallen. De muur eromheen staat vol met de namen van de slachtoffers. Heel indrukwekkend. Als je daar staat krijg je echt kippenvel. Ook als je door de straten eromheen loopt waar al dat puin en stof op de mensen afkwam voel je gewoon wat deze mensen mee moesten maken. We lopen door naar Wall street. Daarvandaan lopen we naar de Staten Island Ferry. Dat is een hele grote veerboot die langs het Vrijheidsbeeld vaart. Het is vandaag helaas bewolkt en het begint een beetje te regenen. Als wij op de boot zijn is het gelukkig droog. Het Vrijheidsbeeld krijgen we goed op foto en film, maar de skyline is niet goed te zien. Er vaart continue een boot mee met een mannetje achter een grote mitrailleur. Logisch na wat er hier gebeurt is. Overal staan ook borden om goed op te letten of je iets verdachts ziet. Te gek voor woorden dat we tegenwoordig zo moeten leven. Het is de bedoeling dat we daarna naar de Brooklyn Bridge lopen, maar als we van de boot aflopen begint het te regenen en we gaan schuilen. Het gaat steeds harder regenen en waaien en onweren. Het is wel warm. Het heeft geen zin om naar de brug te gaan en dan verzopen aan te komen dus we rennen de metro in en gaan naar het hotel. Even uitrusten is ook niet erg. We besluiten om vandaag bij de gele M te eten. Dat besluiten dus nog veel meer mensen vandaag! Peet haat de Mc Donald, maar wij vinden het voor een keer wel lekker. We gaan bij Rockefeller Center alvast kaartjes halen om morgen naar de Top of The Rock te gaan. Hoop dat het goed gaat met mijn hoogtevrees!! Anders ben ik zo weer beneden.